Snove ne prodajemo, niti su na prodaju!

Mi ne prodajemo šminku, mi prodajemo snove. Charles Revson osnivač Revlona

 

Ovo je bila mantra na osnovnim  studijama marketinga, koje sam završila, a posle i masterirala.

Učili smo da uđemo u um potrošača, da se saživimo sa njihovim željama, strahovima, nesigurnostima.

Meni, nesuđenom umetniku, marketing je izgledao kao oaza kreativnosti u suvoparnoj ekonomiji i matematici koju smo učili tih godina.

Zamišljala sam se da pravim genijalne kampanje za Ikeu, Coca Colu, pa onda kada zaradim pare da radim i neprofitno. Budućnost je izgledala sjajno, umetnica – a nije izgladnela, ne može bolje…

 

Ali izreka kaze : ‘Ne upoznaj svoje idole.’ O, koja istina!

Do pucanja mog izmaštanog marketing mehurića je došlo na masteru kada nam je vlasnik marketinške agencije, tada kreator kampanje za jednu od vodećih političkih partija, pustio video spot u kome se nalaze deca. Koleginica, koja je radila u jednom regulatornom organu, je zaprepašćeno prokomentarisala da je ilegalno stavljati decu u političke spotove, na šta smo svi dobili odgovor: ‘Izbori su za dve nedelje, do tada niko ne može ni stići da podigne tužbu, a mi smo pobedili.’

Makijavelizam par ekselans.

 

Tada sam raskrstila sa tradicionalnim marketing praksama i odlučila da ću svoje znanje koristiti sa velikom odgovornošću. Jer samo zato što nešto možeš, ne znači i da treba to da uradiš.

 

Ali da se vratimo na ovu prodaju snova…

Nemoralno? Svakako. Ali u slučaju kozmetike, nije li to još viši nivo nemorala? Ne prodaješ secka koji baš i ne secka kako treba. Ko bi pa to doživeo lično…

Tu prodaješ ideju žene o njoj samoj, savršenstvo koje nikada nece dokučiti. Ideal na koji mora da potroši brdo para. Pa još vi[e, jer i dalje nije… Baš tu… Gde treba da bude.

Da, i mi smo koristile marketing da dođemo do tebe, ali ovim putem želimo da ti damo časnu reč da:

 

Nikada nećemo koristiti tvoje nesigurnosti da ti prodamo proizvod.

Da te nećemo plašiti drugima da bi izabrala nas.

Da ti nećemo reći da ćeš problem rešiti za 3 dana, iako znamo da ti je potreebno to da čuješ. Nećemo, jer to nije moguće.

Nećemo te obmanjivati, lagati i iznositi neosnovane tvrdnje.

Prema tebi samo transparentno, iskreno, moralno, sa poštovanjem i podrškom, jer želimo da i nas tako tretiraju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mirna Cerović

 

 

4.2 5 glasovi
Glasanje za članke
Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Korpa
0
Voleli bismo da čujemo vaše mišljenje, molimo vas da pošaljete komentar.x